Monday, June 07, 2010

waNiTa punYe!!

Ingat tak dulu2 kakak kita mintak kita g kedai beli pad. Bukan test pad tapi ‘tuala wanita’.. Kalau akak aku yang no.3 tu siap demand macam2. Beli yang ‘maxi’ ade ‘wing’ tau. Aku yang tak tau ape jadah ‘pad’ tu dengan gumbira g kedai runcit ah chong ( bukan nama sebenar). Bukan happy sebab nak beli pad tapi sebab dapat keluar naik beskal g kedai, nanti boleh beli aiskrim ke, jajan ke. Hehh.. Pastu bini Ah Chong tu bungkus pad tu ngan surat khabar lama. Hehe cam lawak. Aku ade 3 orang kakak, so memang selamba la aku jadi mangsa beli bendalah tu.
Sekarang ni cam selamba je siap buat iklan terang2an kat tv.
 Naik menyampah tengok iklan bendalah tu kat tv. Kenapa menyampah? Cam selamba camera tu focus kat punggung pempuan. Yang pempuan tu pulak cam bangga gile orang tengok bontot @ punggung (bahasa sopan) die. Yang baru ni siap guna perempuan bertudung konon2 nya nak tarik muslimah pun guna bendalah brand tu. Pakai tudung tapi camera focus punggung lu pehal? Lagi yang tak boleh blah siap guna makanan as symbol punggung. Ntah pape. Dah la letak tembikai tu kat punggung. Cuba letak pic yang betul2 dah di guna. Baru real.. Eiyuu…
Bila aku membesar and time aku mula memakai bendalah tu baru la aku kenal bendalah tu. And baru la aku tau yang bendalah tu ada macam2 brand n macam2 jenis. Ade kepak , ade tebal, ade nipis,ade untuk siang, ade untuk malam.. Yang penting ada mahal n ada yang murah.. Heh..
Cam biase kena sediakan stock. Agak susah untuk aku memilih bendalah ni. 1st kena cari yang murah2. Nak beli yang mahal cam tak berbaloi.Sebab dah pakai kena buang. So since benda tu kena buang cari jela yang murah2, sebab yang mahal tu pn kena buang gak. Hehh.. 2nd kulit aku agak sensitive. Silap pakai boleh melecet n ruam. Pilih punya pilih, terpandang brand baru yang iklan dia guna tembikai tu. Banding2 kan harga brand tembikai ngan brand bendalah yang dah biase guna, harga dia agak murah. Macam mana nak banding? Oh yang brand tembikai harga dia RM4.50, yang brand Comel harga nya RM4.90.. maka brand tembikai lebih murah? Bukan cam tu. Tengok dalam sepeket tu ada berapa keping. Bukan semua peket tu 10 keping, ada yang brand lain 8 keping je. So tengok dalam peket tu, if 10 keping and harga RM4.50, so sekeping 45sen. If dalam peket tu 8 keping and harga RM4.90, so sekeping (4.90/8)=0.61.. Heh berkira sungguh aku ni.. HAHAHA.. Cam tu la kalau nak banding harga.
N memandangkan brand tembikai tu murah 3sen sekeping, maka aku pn beli brand tu. Haha gile berkira. Packaging bendalah cap tembikai tu pun agak cantik. Ape makne cantik? Last2 buang jugak…
Nak tau ape yang terlintas kat pikiran korang saat menggunakan bendalah brand tu? ’Selesa?’ Yup agak selesa.. Tapi yang penting korang secara automatic akan nyanyi lagu ‘Dan Sebenarnya’ and teringin makan buah tembikai..
Hahahahahaha..
Tu je yang aku nak cerita sebenar nya..
P/s: ingat senang ke jadi perempuan.. Mintak ampun kat mangsa angin taufan saat ‘sahabat baik’ berkunjung.. eheh..

No comments:

Post a Comment

please leave your comment.. thank you!