Wednesday, June 02, 2010

SayU -> SeDiH -> SenGaL



Semalam hari terakhir colleague aku Mr.H keja sini… Die dapat job baru. Pada hari aku dapat tau yg dia resign , boss yang bagitau. Masa tu juz aku ngan boss. “H already resigns. So another 3 @ 4 weeks he will leave”. Masa tu aku cam tegamam.. Terdiam. Kalau cicak kentut pn boleh dengar punya la. Aku duduk lama kat bilik boss tu. Cam nak tanya “why he leaving?? Why??”. Tapi disebabkan aku dipanggil masuk bilik boss sebab dia nak tegur kesalahan yang aku buat dalam 1 projek tu, so jadi cam malu nak tanya lebih2.
N pagi tadi masa tengah bancuh air kat pantry H lalu sebelah ,
- “Today is my last day.”..
- Aku cam “haaaa?? Today? OK. Why u leaving?”
- “I got better offer maa”
- “where?”
- “G..”
- “Hermm no geng to gaduh2 la..”


- “then u gduh2 with A la” ( A is a girl like kakak2 la)
Hermmmmmm..
Balik kat meja, aku dah cam sebak gile2.. Aku pun cam pelik apasal la aku sedih sangat ni. Tengah duk tahan sebak tu, termengalir la air mata. Xsempat mengalir la. Dah bertakung air mate tu cepat2 lap. Tetiba…….. perut sakit nak ‘u-uk’. G toilet aunty cleaner tengah cuci toilet. “Aunty sudah siap ka?” “Belum2. Basah lagi. Saya mop2 dulu. Sikijap aaa…”
Ok xde kena mengena.
Aku kenal H baru 4 bulan lebih. N aku memang ada plan nak bagi si H hadiah. N xbajet plak hari ni last day dia so xde hadiah la. Aku ingat by end of this week. Kenapa aku beriye sangat sedih ni??
Maybe sebab
- hari pertama masuk office, die yang aku kenal dulu. Yela sebab die yang kena jadi mentor aku.
- Die la the first non-malay friend yang aku pernah ada n kenal.
- Die x smbong
- Die sabar ajar aku yang kadang2 jam + blur + slow
- Die pak lawak.
- Dalam team aku ade 6 orang. Semua non-malay. Ngan dia jela yang aku rapat.
- Dia sebaya aku.
Waaa cam nak nangis lagi..
Ishhh..
Lunch tadi g cari hadiah jap. Xtau nak bagi ape. Kedai yang ade, kedai coklat. So beli coklat ngan bear kecik. Comel je bear tu. Harap2 die gantung bear tu kat kereta dia.
After lunch msn die.
‘before u go back buzz me ah.. I got something to give.’
‘wut? U wan give me kiz aa?? Haha so many people wan give me kiz..’
‘soooooooooooo perasan. No la. .’
‘If u wan give me kiz aa, then ur bf will hit me.’
‘jangan perasan la bro…. gud luck wit ur new job.’
‘ hehe thanks thanks. Gud luck to u too’
Then dia bagi ayat syahdu
‘Our boss is nice. Ur future here sure very nice. U already familiar with the work here maa...’
Waaaaa….
Bye H.. Im gonna miss u. Im gonna miss say “morning!” to you each time I pass ur table evry morning.
I’ll remember when I asked u “Lunch?” u answer “x nak!” ngan muka bajet serius then both laughed..
I’ll remember when I asked u on my 1st day “ how old r u?” “u guess la” “44??” we both laughed..
I’ll remember when u give me a biscuit..
I’ll remember when u write my name on conteng2 paper..
I’ll …. Waaaaaaaaaaa… dun leave me..
Cett lagu petang ni pun cam hampeh.. banyak lagu orang frust..
Oh! Aku tak bercinta dengan dia ok.
Balik tu jalan same2 g parking.. heeee.. borak2 sket. Pastu aku terpikir n sound diri aku terus ..
‘yang ko nak sedih bagai kenapa??’
Hee balik tu aku x rasa sedih langsung.
Kesengalan terserlah!

No comments:

Post a Comment

please leave your comment.. thank you!