Friday, April 02, 2010

BeSt kaH aKu??

Aku seorang yg cukup-agak-sangat perahsia.
Bila ade masalah, aku akan pendam habis-habisan..
Kalau boleh di simpan dalam bank masalah aku ni, aku akan simpan..
Yg orang nampak just mata aku yg berair n bengkak..
Yg orang dengar hanya esak tangis n hingus yg di hembus..
Sesetengah orang agak bengang ngan sikap aku neh.
Yela menangis bagai nak rak, muka down gila babeng,
 bila lepak ramai2 boleh plak ko tengok cicak beromen bergaduh kat siling.. 
Bila member tanya ko jawab “aku ok la.. ha tengok aku sengih neh.. ngeeeee..”
Ko ingat member ko budak2??
Pastu siap post kat fesbuk “im broken heart”
Bila member2 comment tanya yg ala2 ambik berat la,
ko reply “hee adela..rahsia”
Baik ko xpayah post..
marah betul aku kat diri aku sendiri
Hahaha

Rupenya nya ada hikmah kenapa aku neutrally bsifat demikian..
ayat nak gempak
Aku terbaca satu blog ni.Ape ye blog tu? Ayat dia lebih kurang cam ni maksud nya..
“ Allah swt akan menolong hambaNya yang merahsiakan masalah yg dihadapinya dari orang lain & hanya mengadu kepada Allah..
Sekiranya seseorang manusia tu menceritakan @ mengadukan @mengeluh masalah nya kepada manusia lain maka Allah tidak akan bantu seseorang tu menyelesaikan masalah nya..”
Wallahualam..
Allah kan maha pemurah n penyanyang.. Allah tetap akan menolong hamba2 Nya yg di dalam kesusahan.. Betul x?
Just cara tu mungkin berbeza depends on usaha manusia tu jgk la..
So, aku x bersalah kn jadi seorang yg terlalu perahsia??
Hahaha

No comments:

Post a Comment

please leave your comment.. thank you!