Tuesday, January 04, 2011

Hoii orang gem**!!

Biar la kalau ada sesape yang terasa dengan tajuk blog aku kali ni. Bukan nak menghina tapi nak bagi ingatan sesama manusia especially PEREMPUAN yang bujang. Kalau badan jenis chubby and sedap-sedap tu takpe tapi ni yang OBESITY terlampau.



Bagi sesapa yang dah terasa and nak melenting nanti dulu. Baca bagi habis.

 Kalau korang cakap camni :

BIAR LAH AKU GEMUK PUN, BUKAN NYA AKU SUSAHKAN ORANG.


First - Hoi!! Sapa kata tak menyusahkan?? Kalau korang jenis yang naik public transport cam KTM ke, bas rapid ke korang tau tak korang dah ambik space untuk hampir 2 orang. Maksudnya klu ade dua orang yang bersaiz sederhana and then di cantumkan aaa camtu la saiz korang. Kalau korang duduk mesti badan and kaki korang ambik space almost 2 seats. Orang lain bayar tiket untuk sorang ,korang bayar tiket untuk sorang jugak tapi ambik space untuk dua orang. Kalau korang jenis naik kereta sendiri aa besarkan la badan sebesar mana yang korang nak.

Second –Pagi-pagi aku g kerja dengan baju bersih and berbau segar. Tapi disebabkan korang yang gemuk neh TERlebih berpeluh dalam public transport yang sentiasa ‘sandwich’ instead of ‘sardin’ (maksud nya pack gila la) pastu korang menghimpit kami-kami yang tak berapa nak gemuk ni and the korang TRANSFER peluh korang kat baju aku!! HOiiiiiiiiiiiiiii!!!

 Then korang cakap camni pulak:

DAH TU KO NAIK LA KERETA SENDIRI


Kalau ada dah lama naik. Rela menghadap jam dari menghadap orang-orang yang selfish cam korang neh. Takpe tunggu tak lama lagi gua rembat sebijik.

 Pastu korang dah bengang korang cakap camni pulak:

ISLAM TAK MEMANDANG RUPA – GEMUK ATAU KURUS


Hoiiiiiiiiiiii… bagi ceramah kat aku pulak. Kalau korang tu keturunan arab ke Nigeria ke sudan ke mat salleh ke yang jenis baka tinggi and besar takpe. Ko tu orang melayu beb. Islam suruh kita jaga kesihatan. Bukan ke Islam tu sukakan keindahan. Tapi betul jugak Islam tak tengok rupa kita kalau nak masuk syurga tap pikirla korang tu SELFISH. Baru-baru ni aku tengok depan mata. Muda lagi awek ni. Lebih muda dari aku , manis bertudung labuh tapi jalan pakai tongkat. Korang rasa kenapa?? Aku tak tahu la kenapa tapi awek tudung labuh ni obesity. Tu pun kat tangan ada tapau ‘Burger king’. Kat baju tu bukan main zionis la Israel la bagai. Eh burger king tu product sape ek? Bukan ke dah susah nak beribadat cmtu. Tapi yelah Islam ni agama yang mudah. Dah terbaring kaku pun masih leh sembahyang pakai mata.

Ada orang cakap badan sedikit berisi, kaki berselulit and urat berselirat tu anugerah bagi ibu-ibu yang telah melahirkan anak sahaja. Memang best bila peluk mak kita yang tak berapa nak kurus tu. Tapi mak-mak kita tak naik public transpot.


Ok pikir la sendiri. Kalau ade alasan lain meh bagitau aku.












4 comments:

  1. hooiii..agk2 ler..tp aku pun bengang mcm maner ko bengang..-shidaz-

    ReplyDelete
  2. hoiii shida!! ahakss awat ko nk bengang lak?

    ReplyDelete
  3. sbb aku pun penah kene..hehehe..-shidaz-

    ReplyDelete
  4. obesity is burden-menn

    ReplyDelete

please leave your comment.. thank you!