Saturday, February 20, 2010

BarU pErMuLaAn jE neH..

Seronok je bace blog kengkawan yg selalu ber-update..


Seronok jugak bile ramai kengkawan yg dah naik pelamin..
Congratez to kawan2 sekolah Norli n baru2 ni Iryani..
saya sangat jeles + gelabah nk kawen jgk
x sabar nk tunggu sape next turn plak..haha


Seronok jugak bile ade kawan yg dah dapat baby.. 
Congrate Ana.. owh so cumillll...


Seronok gak bile tgk ramai kawan2 yg dh ber-partner..
eheh..



Seronok jugak tgk kawan2 ramai yg dah dapat keje.. 
at least membuktikan yg course kite ni laku , x macam org2 luar cakap..
"ade keje ke pas habis blaja klu ambik course ni??"


Syukur Alhamdulillah, aku skrg pn dah nak dekat sebulan keje.. 
for the first interview n terus dapat keje.. 
memang xsangke..
keje kat company private kat shah alam..
memang sangat mencabar bagi aku yg sangat2 la fresh graduate
 + extend dah banyak lupa coding so wutever..
n yg best nye dalam team aku lebih kurang 10 orang chinese n aku sorang je melayu..
bayangkn la dari sekolah rendah + sekolah menengah + matrik + university 
dlm kelas semua melayu..
tibe2 kerja dengan non-malay..
tp actly aku xkesah pn.. juz as a challange macam mana aku nak adapt new environment..
n diorang semua baik n xkedekut ilmu.. 
between others malay staffs (diffrent team+department) kepala lebih kurang aku je..
sengal hahaha..


tp cm tajuk post aku kali ni - its just a beginning... 
banyak lagi cabaran n dugaan yg bakal aku lalui..


~Ya Allah..Permudahkan la perjalan hambu-Mu ini..

2 comments:

  1. congrats dpt keje..wah share tips cmne leh berjaya walk in kerja after interview..nervous la bila bab interview ni..tkut x lepas je nnt

    ReplyDelete
  2. hehe tips ape ek..
    xtau la..hahaha
    tp yg penting kene confident.
    if the interviewer bg chance nk cakap in malay @ english, try to speak in english..
    tu utk tunjukkn yg kite berani even kite dok broken english jek..
    lg 1 doa..
    kalau takat bajet kite ni hebat gile, tp doa xde, xpyh la g intvw tu..

    ReplyDelete

please leave your comment.. thank you!